Bereik meer met jullie LinkedIn Company Page

Om goed bereik te creëren met jullie LinkedIn Company Page moet je vaak alle zeilen bijzetten. Want het bereik van berichten die je via de Company Page post, hebben nou eenmaal 9 van de 10 keer minder bereik dan een zelfde (soort) bericht afkomstig van een persoonlijk LinkedIn profiel.

Dat wil niet zeggen dat je geen resultaten kunt boeken met jullie bedrijfspagina.

In tegendeel; deze pagina is hèt perfecte middel om jullie organisatie in de breedste zin van het woord uit te lichten.

  • Waarom jullie zo’n toffe werkgever zijn.
  • De problemen en de resultaten die jullie voor jullie klanten (of samenwerkingspartners) oplossen
  • Jullie bijzondere kenmerken in samenwerking, producten of services.


DE KEUZE IS REUZE


Dat kan in woord.
In (bewegend) beeld.

Als thema bij elkaar.
Gevarieerd in vorm en opmaak.

Direct persoonlijk in gesprek met je volgers.
Actueel, snel en ongelimiteerd.

Hoe beter dan dat gaat het worden?

Met 1 druk op de knop geregeld.
Sneller dan je op jullie website voor elkaar krijgt.

Of je koppelt ze en je meet het verkeer van LinkedIn naar je website.

EN TOCH …

Is het voor meer dan 80% van de bedrijven en organisaties een uitdaging om keer op keer groei te laten zien in resultaten: bereik, volgers, interactie.

Waar zit het probleem?

Een succesvolle bedrijfspagina creëer je niet vanzelf. Ook niet met af en toe een bericht over een vacature, een repost of 1 of 2 mijlpalen.

PR RADAR

Het vraagt om de PR-radar iedere keer even snel aan te zetten.

Zorgen dat er een foto of video is van het moment op de werkvloer (of daarbuiten). Want het moment kun je niet meer over doen. En op een later moment erover berichten.

Zie daarmee jullie bedrijfspagina alsof het je eigen tv-zender is.
Waar je steeds weer een item van jullie als organisatie zichtbaar maakt.

Geschreven voor je lezer. Zodat hij/zij er slimmer, beter, gezonder, leuker, aantrekkelijker (vul maar in voor hetgeen jullie mogelijk maken) van wordt.

WII4M?

Je lezer denkt namelijk maar één ding bij het zien van jullie bericht in de tijdlijn: WII4M? …. Wat heb ik aan jouw info? What’s.In.It.4.Me?

Eén van de grootste valkuilen is het snel willen scoren.
Je zult wel even het werk moeten doen.

VOORBEELD

Een voorbeeld van ‘ff lekker snel willen scoren’ zijn de bekende document posts.

Die carrousel of slide-shows. Waar je een .PDF uploadt en er dan doorgeklikt kan worden.

Ik zie hele brochures die zo hup in vol ornaat volledig geüpload worden. Er wordt geen rekening gehouden met opmaak en leesbaarheid.

De tekst is niet te lezen op de smartphone.
Bestaat uit meer dan 20 pagina’s.

Wat denk je dan?

Dat mensen massaal beginnen te kwijlen van dit soort berichten?

Nee, natuurlijk niet!

Ze scrollen even vrolijk door.

Niks geen engagement en dus voor jou ook niet tot nauwelijks bereik.

LINKEDIN-PROOF

LinkedIn-proof zul je het even moeten maken.

ChatGPT kan daarbij je grootste vriend zijn, wil je tijd besparen. Maar het vraagt ook dan nog jouw expertise, fine-tuning en de juiste accenten.

Een aantal Comany Pages die het wèl begrijpen:


Ter inspiratie om daar jullie eigen tone of voice in te vinden.

Hulplijn nodig?

Check de Q4 LinkedIn Zichtbaarheidsboost, zodat ook jullie bedrijfspagina de boost krijgt die nodig is en jullie je zichtbaarheid vergroten en verbeteren.

Vond je dit interessant?
Lees dan ook deze drie andere blogs.

Denk je geen content te hebben voor LinkedIn? Dit kan je inspireren!

Ja maar, wij hebben gewoon geen leuke content om te delen op LinkedIn … Ja maar, voor ons is het …

LEES MEER

Bereik meer met jullie LinkedIn Company Page

Om goed bereik te creëren met jullie LinkedIn Company Page moet je vaak alle zeilen bijzetten. Want het bereik van …

LEES MEER

Referenties gebruiken voor je marketing. Dit zijn de toppers en floppers.

‘En wat vond je ervan?’ Toppers en floppers als het gaat om referenties. Of zijn het nou reviews? Grote vriend …

LEES MEER