LinkedIn content check. Hoe maak je meer impact bij je doelgroep?

Als ik naar je laatste 10 geplaatste LinkedIn berichten kijk wat zie ik dan? Een checklist om voor jezelf een eerlijk beeld te geven in hetgeen je kunt verwachten dat LinkedIn voor je mogelijk maakt qua zichtbaarheid.

Wat is het tijdpad van deze 10 berichten? Wanneer was het eerste bericht en wanneer het meest recente bericht?

 We weten dat meer dan 80% van de LinkedIn gebruikers een profiel heeft om vooral te gluren bij de buren. Consumeren van andermans content. En dan is er ook nog een klein deel dat maar ‘gewoon’ een profiel heeft, omdat iedereen dat heeft en het misschien wel handig is… ooit. Ook wel de ‘slapende profielen’.

De groep die zelf content maakt is dus (nog steeds) relatief klein. En dat zie ik keer op keer ook terug wanneer ik de persoonlijke profielen vooraf de LinkedIn training check.

Door al iets meer zelf content te plaatsen, doe je het nog steeds al snel beter dan de rest. Probeer het eens uit, plaatste je nu misschien 1-3 keer per kwartaal een bericht. Maak daar eens van iedere 2-4 weken: 1 bericht.

Eigen content of andermans content?

Er zit nog een kleine kanttekening aan bovenstaand punt.

De content die je plaatste was de geheel eigen content of was het een repost (een gedeeld bericht) van iemand anders?

Dat laatste?

Weet dat het bereik van gereposte berichten in de meeste gevallen dramatisch laag is. Het gros van jouw connecties hebben dit bericht dus geeneens in hun tijdlijn zien langskomen.

Dus even jouw verwachtingen managen. Het beeld dat je wellicht zelf had met jouw zichtbaarheid.

Alleen maar reposten van berichten? Je komt amper in de tijdlijn langs van je connecties.

Giraffe of veldmuisje?

Ervan uitgaande dat het een volledig eigen bericht is, kijk ik nu naar de tekst en je gebruikte afbeelding.

In hoeverre zou je beide scharen onder de categorie ‘giraffe’ of ‘veldmuis’ content.

Daarmee bedoel ik: in hoeverre is het persoonlijk, jouw tone of voice, echte beelden? Of kan ik met een paar simpele aanpassingen dit bericht net zo goed voor een andere organisatie gebruiken?

Geloof me mensen: echt, persoonlijk, authentiek word alleen maar belangijker. Hallo AI en de keerzijde ervan.

Mensen gaan meer en meer een radar ontwikkelen of de content die ze zien of lezen door een echt mens gemaakt is of dat het volledig AI is.

Daarom doen de afbeeldingen gemaakt met een smartphone van de werkvloer, kijkjes achter en voor de schermen van meetings, events en bijeenkomsten het veel beter dan de mooie reclame-uitingen.

De grijze veldmuis gaat niet opvallen in de tijdlijn. De giraffe met zijn (eigen)aardigheden weet de doelgroep te vinden en aan zich te binden.

Niet door 100 in een dozijn te zijn. Maar die ene andere die er met kop en schouders bovenuit steekt.

Iedere maand, week en zelfs iedere dag (laat mij maar eens een dag bij jullie over de werkvloer meelopen) gebeuren er dingen die veel meer zichtbaar gemaakt kunnen worden. Zodat jullie organisatieverhaal, jullie toegevoegde waarde zichtbaar wordt voor de doelgroep die je wilt bereiken.

Ik ga de uitdaging graag met je aan!
  • Dus stuur mij een bericht om mij 1 dag bij jullie mee te laten lopen op de werkvloer.

  • Geef ik je aan het einde van de dag een lijst met content voor minimaal 1 kwartaal en 3 berichten per week: 40 berichten.

Ik zou zeggen: makkelijker kan ik het je niet maken. Even mailen herma@merkjemerk.nl dus 😉

P.S. Profieloptimalisatie + 1 op 1 sessie

Ontdek de kracht van LinkedIn. Als je niet zeker bent van hoe je jezelf online moet presenteren, je worstelt met ‘wat je moet plaatsen’, je niet weet hoe je opvalt tussen alle anderen en je een actuele boost nodig hebt over het algoritme en de functionaliteiten van LinkedIn, heb je ‘Zichtbaar Vakmanschap’ nodig.

Tijdens de zomermaanden (juli + augustus) heb je de mogelijkheid om in een 1 op 1 sessie jouw profilering een boost te geven. En krijg je bovendien ook al mijn kennis in handige (instructie)video’s + masterclasses middels mijn online leeromgeving.

Check hier dat hele zomer-aanbod (krijg je ook nog een aantrekkelijke korting bij).

-Greetz, Herma

Vond je dit interessant?
Lees dan ook deze drie andere blogs.

Denk je geen content te hebben voor LinkedIn? Dit kan je inspireren!

Ja maar, wij hebben gewoon geen leuke content om te delen op LinkedIn … Ja maar, voor ons is het …

LEES MEER

Bereik meer met jullie LinkedIn Company Page

Om goed bereik te creëren met jullie LinkedIn Company Page moet je vaak alle zeilen bijzetten. Want het bereik van …

LEES MEER

Referenties gebruiken voor je marketing. Dit zijn de toppers en floppers.

‘En wat vond je ervan?’ Toppers en floppers als het gaat om referenties. Of zijn het nou reviews? Grote vriend …

LEES MEER