LinkedIn stappenplan 2024

Menselijke marketing.

Het personaliseren van communicatie was afgelopen jaar al belangrijk en dit wordt alleen nog maar belangrijker. Met de opkomst van AI, zijn mensen nog meer op zoek naar ‘echt’.

Wanneer je de technologische ontwikkelingen weet in te zetten om juist meer persoonlijke aandacht voor je doelgroep te hebben, diegene gaan het verschil maken.

Dus geen bulk berichten via LinkedIn eruit willen doen en met hagel schieten. Maar hoe kun je Chat GPT gebruiken als inspiratie om de grootste frustraties van een specifieke doelgroep in kaart te brengen.

Daar content op te maken en daar het persoonlijke gesprek over aan gaan. Waarbij de nadruk ligt op het opbouwen van echte, persoonlijke relaties in plaats van algemene massamarketing​​.

Het inzetten op technologische trends moet er dus voor zorgen dat jij je onderscheid van de anderen. Laat ze een rol spelen in het efficiënter en effectiever maken van marketing- en salesprocessen​​. Maar niet om de (persoonlijke) verbinding met je doelgroep te verliezen.

Chat GPT kan je (mits je aan de slag gaat met het geven van goede prompts) feilloos in luttele seconden perfecte info geven over de uitdagingen, vragen, frustraties, bezwaren van je doelgroep.

Niet alle facilitair managers in Nederland, maar specifiek diegene die werkzaam zijn bij hotels, wellnessoorden en sportaccommodaties. Welke specifieke content is voor hen waardevol?

Combineer dat met goed gebruik van de LinkedIn zoekfunctie, waarbij de verschillende filters je de meest waardevolle lijstjes aan mensen voorschotelt. En je hebt goud in handen.

Storytelling en authentieke posts.

Persoonlijke en authentieke posts die storytelling toepassen, trekken meer aandacht en interactie op LinkedIn. Mensen doen nou eenmaal het liefst zaken met mensen. En niet met jouw brochure of website.

Voorbeeld ter verdieping.

Een product bestellen via de website. Ja, dat proces wil je zo klantvriendelijk inrichten om max. te scoren op aankoop.

Maar wanneer er in de levering of in het uiteindelijke product iets mis gaat. Wat doen mensen dan? Contact opnemen en wanneer ze naar hun idee niet goed geholpen worden, willen ze een mens spreken. Geen website met FAQ, geen chat, geen demo-video. Nee, mens tot mens.

Conclusie van dit betoog.
Beide zaken zijn belangrijk.

Het interne proces en alle middelen erom heen moeten kloppen, functioneren en passen. Daarnaast wil je je bedrijf of organisatie de menselijke smoel meegeven, waardoor je mensen aan je weet te binden.

Deze menselijke (verhaalachtige) content doet het nou eenmaal vele malen beter, dan al het reclame-achtige geroeptoeter aan sales-achtige content. Of de ene vacature na de andere, de ene oproep van ‘kom naar ons event’ na de andere.

Deze storytelling-content draagt bij aan het opbouwen van een duurzame relatie met je doelgroep en kan helpen bij het transformeren van connecties in een (sales)gesprek.

Optimaliseren.

Waardevolle content is altijd de basis. Stop met trucjes en met hele groepjes elkaars content voortdurend gaan liken. Gebruik die energie liever om zelf steeds betere content te leren maken.

Je bent immers professional binnen jouw vakgebied.
Verdiep je in de producten of services die jullie aanbieden.

Voor wie los je welk probleem op en wat is daarvan het resultaat?

En wanneer je je eigen hebt gemaakt om in ritme steeds vaker zelf content te maken, te connecten met mensen in je doelgroep en dit netwerk te onderhouden.

Focus dan op verbetering en hogere frequentie. 

Zoals het stimuleren van interactie door middel van verhalende posts, vaker zelf ook je sociale kant laten zien door op andermans content inhoudelijk te reageren, wat meer variatie in je posts aanbrengen (1 foto, meerdere foto’s, video, document post), in gesprek gaan met mensen middels DM, het kiezen van de juiste momenten voor het plaatsen van content.

Je gaat LinkedIn als middel verder optimaliseren.


Dit geeft misschien het idee dat dit een hele kluif is …

Ik zeg niet dat het appeltje, eitje is. Want LinkedIn is niet van de quick wins.

Maar met de juiste kennis, aanpak en acties, is LinkedIn goud voor je marketing en sales als het gaat om online bedrijfsprofilering.

❌ Zelf in je eentje aanmodderen is niet slim en kost je onnodig veel tijd.

💡 Check hier de ins & outs van mijn Incompany LinkedIn training: ‘Zichtbaar Vakmanschap’.
Waarmee jullie in 4 uur de volledig fundament leggen om jullie zichtbaarheid op LinkedIn te verbeteren en vergroten. Zodat je de doelgroep beter vindt en aan je bindt.

 

Vond je dit interessant?
Lees dan ook deze drie andere blogs.

Bereik meer met jullie LinkedIn Company Page

Om goed bereik te creëren met jullie LinkedIn Company Page moet je vaak alle zeilen bijzetten. Want het bereik van …

LEES MEER

Referenties gebruiken voor je marketing. Dit zijn de toppers en floppers.

‘En wat vond je ervan?’ Toppers en floppers als het gaat om referenties. Of zijn het nou reviews? Grote vriend …

LEES MEER

Hoe krijg ik meer bereik met mijn LinkedIn berichten

Hoe krijg ik meer bereik met mijn LinkedIn berichten? Dit is een van de meest gestelde vraag die ik krijg. …

LEES MEER